22.02.2014

Kanapka Mistrza!



Nie jestem fanką śmieciowego jedzenia, w scenariusz moich nocnych wędrówek po mieście nie ma stałego punktu zwanego kebab (choć ostatnio się zdarzyło - żałuję, żałuję, żałuje - przez cały następny dzień sama czułam się jak kebab). Uświadomiłam sobie, że te nocne wyprawy "na kebaba" to już jakiś klasyk. Liczba osób w tych wszystkich lokalach przeraża, a fakt, że znalazłam się wśród nich przeraża mnie jeszcze bardziej! Chciałyśmy być zabawne i fajne, ale okazało się, że nasze niewyszukane żarty nocnego imprezowicza nie trafiają w poczucie humoru obsługi (cóż, jakoś mnie to szczególnie nie dziwi :), pani za ladą skarciła nas głośnym "Bez głupich żartów", pomysł moich towarzyszek, zakupu awokado w kebabie, oczywiście dla mnie, też nie wypalił. Cóż... Jak widać, nie są to miejsca ani fajne, ani smaczne.
Nie oznacza to oczywiście, że nie mam od czasu do czasu ochoty na "coś niezdrowego". Czasem mam i od tygodnia zajadam się, zdecydowanie zbyt często takim oto fast foodem. Dla mnie bajka, idąc za nazewnictwem fast food - nazwałam ją Kanapką Mistrza :) Zdrowa, bez dziwnych dodatków, wcale nie musi iść w biodra. Najlepsza opcja na zagospodarowanie kurczaka, którego upiekłam w nadmiarze. Aha i jeszcze coś, jeśli chcecie uszczęśliwić swojego faceta, a na myśl o kolejnej pizzy z osiedlowej pizzerii robi Wam się słabo - zróbcie tę kanapkę.




Składniki (na dużą kanapkę):

  • ulubiona bułka lub 2 kromki chleba
  • 2 plastry pomidora
  • kilka plastrów świeżego ogórka
  • ulubiona sałata 
  • krążek cebuli
  • kawałek upieczonego kurczaka (najlepiej z wczorajszego obiadu :)
  • 1 łyżeczka musztardy sarepskiej
  • 1 łyżka ketchupu
  • świeżo mielony pieprz

Wykonanie:

  1. Chleb lub rozkrojoną bułkę wstawiam do rozgrzanego piekarnika (podpiekanie na suchej patelni też się sprawdza.
  2. Kurczaka szarpię na kawałki i wkładam razem z bułką do piekarnika lub podsmażam na patelni.
  3. Ketchup i musztardę łączę w małej miseczce.
  4. Podpieczone pieczywo smaruję musztardą z ketchupem. Na jednej części układam w dowolnej kolejności sałatę, pomidora, ogórka, ciepłego kurczaka i cebulę. Posypuję świeżo mielonym pieprzem. Przykrywa drugą kromką lub wierzchem bułki. Wszystko trwa chwilę i tyle powinno, żeby kanapka była ciepła. taka jest najlepsza.
Proste i przepyszne! Zróbcie sobie :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl