29.03.2014

Sałatka z selerem naciowym



Między jednym a drugim akapitem, w przerwie między zadzieraniem głowy na najwyższe półki w bibliotece i stukaniem w klawiaturę kolejnych "odkrywczych" treści, częstuje Was prawdopodobnie najlepszą sałatką, jaką kiedykolwiek jedliście! No dobra, zabrzmiało jak tania reklama przeciętnego produktu, ale uwierzcie mi - ta sałatka jest naprawdę pyszna. Jeśli nie lubisz selera naciowego (ja wcześniej nie byłam przekonana do jego charakterystycznego smaku), jest duża szansa na to, że i tak  pokochasz tę sałatkę, a może nawet samego selera? Dla mnie idealna kompozycja warzyw i wędzonego kurczaka. Dzięki temu połączeniu zaprzyjaźniłam się z selerem naciowym i uwielbiam chrupać go jak marchewkę, często tez ląduje na kanapce pokrojony w plasterki.
Sałatka prosta, szybka i zdrowa. Wiosenny ideał! Niestety nie ja wymyśliłam ten ideał. Przepis należy do mojej Mamy, która ma mnóstwo trafionych kulinarnych pomysłów, a wykonała tę sałatkę dla Was i dla mnie (nie jeden raz:) moja Siostra. To się nazywa rodzinna współpraca!
Spróbujcie :)

Składniki ( 2 porcje):

  • 2 garści rukoli lub roszponki (sałata lodowa i masłowa tutaj się nie sprawdzą)
  • 1 pomidor
  • 1/2 małego ogórka
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 1/3 czerwonej cebuli
  • 1/3 czerwonej papryki (opcjonalnie)
  • 1 wędzona pierś lub udko z kurczaka
  • kilka łyżek oliwy + ok. 1 łyżeczki octu balsamicznego (jako sos świetnie sprawdzi się również sama oliwa aromatyzowana ostrą papryczką)
  • sól, pieprz

Wykonanie:

  1. Sałatę rozkładam do miseczek, na to wszystkie warzywa pokrojone w sporą kostkę i wędzonego kurczaka.
  2. W miseczce lub małym słoiczku mieszam oliwę z octem balsamicznym (ostrożnie z ilością, ocet ma tylko dodać wyrazistości, ale nie gra tu pierwszych skrzypiec), solą i pieprzem do smaku. Polewam sałatkę i delikatnie mieszam, żeby oliwa spłynęła na wszystkie warzywa i sałatę.
  3. Dla tych, którzy trwają w noworocznych postanowieniach będzie to idealna i z pewnością syta opcja na lekki obiad czy kolację. A tym, którzy nie postanawiali polecam do sałatki chrupiące grzanki lub świeżą bagietkę. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl