10.06.2014

Sałatka z awokado i jajkiem



Nie jadam zbyt często sałatek, bo po prostu za słabe są na mój wilczy apetyt :) to znaczy takie sałatki serwowane jako posiłek, bo tych, jako dodatek do obiadu jadam całkiem sporo, a warzywa i owoce pochłaniam w całkiem dużych ilościach.


Nie oczekiwałam zbyt wiele po tej sałatce, bo to jednak tylko sałatka, bo awokado nie gościło na moim talerzu zbyt często i szczerze mówiąc nie miałam na nie pomysłu. Ale skoro już kupiłam, skoro dojrzało i było idealne do konsumpcji, to trzeba było się nim zająć. I jak to zwykle bywa, gdy nie mam dużych oczekiwań, co do dania, zaskakuje mnie ono (znaczy to danie) wspaniałym smakiem. I najważniejsze - najadłam się tą sałatką do syta!

Inspiracją był przepis z tej strony.


Składniki (na 2 porcje):


  • 2 garście szpinaku (lub innej sałaty)
  • 2-3 jajka na twardo
  • 1/2 awokado
  • 2-3 ogórki gruntowe
  • 1 cebulka dymka (cała)

Sos

  • 3 łyżki oliwy lub oleju rzepakowego
  • 1 łyża musztardy
  • 1 łyżeczka płynnego miodu
  • sok z 1/4 cytryny
  • sól
  • pieprz

Wykonanie:

  1. Na talerzu układam sałatę, ogórka ze skórą pokrojonego w plasterki, jajka pokrojone w ósemki, obrane awokado pokrojone w paski. Posypuję dymką pokrojoną w krążki.
  2. Składniki sosu wkładam do małego słoiczka, zakręcam i energicznie potrząsam do uzyskania jednolitego sosu. Polewam nim sałatkę.
  3. Jeżeli przygotowujecie sałatkę dla większej liczny osób, zdecydowanie wygodniej będzie przygotować ją w dużej misce, sos jeszcze lepiej pokryje wszystkie składniki.


2 komentarze:

Durszlak.pl