28.02.2014

Chlebki Naan









Ostatnio coraz częściej mam ochotę na indyjskie jedzenie, a raczej te, inspirowane indyjską kuchnią. W Indiach mnie jeszcze nie było (ale na pewno będę:), więc nie mam porównania z oryginałem, nie wiem jak powinno smakować "prawdziwe" indyjskie jedzenie. Nie mniej jednak, smak trawy cytrynowej, garamm masala i mleczka kokosowego powodują, że apetyt rośnie i to bardzo :) Niebawem podzielę się z Wami moją interpretacją kurczaka po indyjsku, ale zanim to zrobię, dzielę się z Wami chlebkiem naan. Pewnie z oryginałem niewiele ma wspólnego, za to jest bardzo łatwy w przygotowaniu, idealnie komponuje się nie tylko z daniami  indyjskimi, ale także z sosami, pastami. Idealny jako dodatek do dania głównego i do przekąsek.



Przepis znalazłam na tej stronie

Składniki (na 8 szt):

  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki jogurtu (temp. pokojowa)
  • 1/2 szklanki mleka (temp. pokojowa)

Wykonanie:

  1. Mąkę, sól, proszek do pieczenia mieszam w misce, łączę z mlekiem i jogurtem i dokładnie mieszam łyżką, a następnie zagniatam gładkie ciasto. Jeśli się klei, to podsypuję odrobiną mąki, ale nie przesadzam z ilością, żeby ciasto nie było zbyt twarde. 
  2. Ciasto przykrywam ścierką i odstawiam na 1 godzinę.
  3. Dzielę na 8 części i każą wałkuję na cienkie placki, oczywiście podsypując mąką.
  4. Smażę na rozgrzanej nieprzywierającej  patelni bez tłuszczu, z każdej strony po kilka minut, aż urosną piękne bąble i chlebek będzie rumiany
  5. Po każdym placku zmiatam za pomocą pędzla nadmiar mąki z patelni, dzięki temu nie czuć w całym domu zapachu spalonej mąki.
  6. Najlepsze na ciepło, ale zimne też dają radę :)



1 komentarz:

  1. Gosia2/3/14

    Wyglądają super, w ,kuchni lidla, znalazłam pomysł na wegetariańskie naan pizze, na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Durszlak.pl