12.01.2013

Tarta korzenno - pomarańczowa



Zjadłabym truskawki, ale nie te, które zmiksowałam latem i czekają w zamrażarce na apogeum tęsknoty za smakami lata, zjadłabym truskawki z krzaka, z odrobiną piasku, a co tam, takie są najlepsze
Zjadłabym szpinak, taki świeży. Zawsze kupuję za dużo szpinaku na targu, bo uwielbiam, bo jak nie damy rady go zjeść, to cieszy oko w dzbanku na kuchennym stole i jest bukietem, bo lubię takie kwiaty, liście szpinaku i nic więcej
Zjadłabym pyszną flądrę w ulubionym barze przy sopockiej plaży, albo w tym w Jelitkowie
Wypiłabym potem zimne piwo, albo lepiej czerwone wino na plaży przed barem, zakopała stopy w piasku i cieszyła się ciepłym wieczorem i śmiała głośno ze znajomymi
I wróciłabym potem do domu spacerem, bo noc byłaby ciepła

Lubię zimę, nawet bardzo. Szczególnie dziś cudnie za oknem

Ale zima nie smakuje tak dobrze, nie ma tylu smaków i aromatów

Dobrze, że zima pachnie pomarańczą, cynamonem, miodem i sokiem malinowym, jednak to ciągle mało.

Na osłodę podaję tartę cynamonowo-pomarańczową.
Taką oszukaną. Dlaczego oszukaną? Jakoś nie przemawiają do mnie ciasta przygotowane ze słodyczy - spód do tarty z ciasteczek, pianki do ciasta i inne gotowe cuda, choć najczęściej są naprawdę smaczne.
Chcę, żeby moje domowe wypieki były domowe, a nie kupione.
Dlaczego więc zaprzeczam dziś moim przekonaniom?
Dlatego, że nie każdy, kto przeczyta myśli podobnie do mnie.
Dlatego, że wile osób bardzo lubi takie szybkie i leniwe przepisy, które dobrze smakują.
I wreszcie dlatego, że dostałam nowy blender i musiałam go przetestować:)

Zapraszam


Składniki:

Na spód
  • 300 g kruchych ciastek korzennych
  • 150 g miękkiego masła
Na krem:
  • 300 g serka waniliowego
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • skórka otarta z 1/2 pomarańczy
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 6 kostek czekolady z nadzieniem marcepanowym (opcjonalnie)
  • 4 kostki czekolady gorzkiej

Wykonanie:

  1. Ciastka rozdrobnić w blenderze, połączyć z masłem i piec ok.15 min. w temp. 180 stopni. 
  2. Otrzeć skórkę z 1/2 pomarańczy i wycisnąć sok. Czekoladę marcepanową pokroić w drobne kawałki.
  3. Do serka dodać przesiany cukier puder, sok, skórkę i kawałki czekolady.
  4. Masę wyłożyć na przestudzony spód.
  5. Gorzką czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i polać nią ciasto. Ja ozdobiłam pozostałymi ciasteczkami i plastrami pomarańczy. Klasycznie :)
  6. Wstawić do lodówki na ok 1 godzinę.
Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl