15.04.2013

Domowe - znaczy lepsze! Bounty...



Nie musisz kupować w sklepie. Te domowej roboty są zdecydowanie smaczniejsze. Przepisów w sieci krąży mnóstwo, mój znalazłam tu.

Składniki:

  • 1/5 szklanki słodzonego mleka skondensowanego
  • 2,5 szklanki wiórek kokosowych
  • 150-200 g czekolady (u mnie pół na pół mleczna i gorzka)

Wykonanie:

  1. Wiórki łączę z mlekiem, by powstała gęsta, dość zwarta masa.
  2. Formuję w niewielkie batoniki lub kulki (dość mocno ściskając, by były zwarte. Najlepiej co jakiś czas zanurzać ręce w zimnej wodzie)Wkładam do zamrażarki na ok.30 min.
  3. Roztapiam czekoladę w kąpieli wodnej.
  4. Schłodzone batoniki zanurzam w czekoladzie (najlepiej za pomocą 2 widelców) i odkładam na deskę wyłożoną  papierem pergaminowym.
  5. Wstawiam do lodówki na ok 15 min. i gotowe. Można przechowywać w zamkniętym pojemniku kilka dni.



2 komentarze:

  1. mleka jest tylko jedna piąta szklanki? czy to powinno być półtora szklanki? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dodałam tylko 1/5 szklanki mleka, bo chciałam uzyskać bardziej zwarta konsystencję, ale jeśli chcesz mieć bardziej miękkie batoniki, to możesz spokojnie dodać więcej mleka (tak jak w przepisie, którym się inspirowałam i podałam link w poście). Pozdrawiam i smacznego bounty życzę :)

    OdpowiedzUsuń

Durszlak.pl